Friday, September 10, 2010

Things that they say

Things that Chern has been saying:

我要妈妈、我要鱼圆、我要妈妈抱、老师再见、我要妈妈读、等等我……

Imaginative play: Pretend to eat from books/things that jiejie pretend to give

Didi loves pinching his nose and sing "elephant, elephant". He was eating cheese stick one day and started swinging the cheese and said, "Elephant cheese, elephant cheese."

-----------------------------------------------------

Things that xuan has been saying:

Xuan: 母亲节快乐!Me: It's not today, it's tomorrow, Sunday. Xuan: 太阳天?

Chern: Biiiig mama, mor (small) jiejie. Xuan: 我不小,我很中的!(Montessori effect)

: 你在画长方形吗?萱:我在画短方形啦。

应该--原来 它原来是蜗牛妈妈吧。

:水壶在底下我,就我很痛。等一下拿我的肥皂,等一下就可以洗了。

我想要我的毛巾。

蛮(否定):蛮不好吃的啦。

:为什么在十六楼了啦(呢)?

”--“:吃饱了还看,ok?

“要(动词)”:(脚车被推走了)我想要我的书!要停(脚车)!

“……不到--不可以:我不可以拿!(我拿不到)我不可以写!(笔没有墨水了)我不可以爬!(我爬不上去)

我很晒!(太阳很晒)

我一个人!(只有我一个人!)

--告诉--:老三在哪里,你问我,老三在这里吗?你学(教)我,……

知道讨厌不喜欢意思相近:我讨厌蟑螂,我不喜欢。

(在楼下和我碰面,抱抱)我发现你回家了!

想象力丰富:它(蜗牛)在淋雨。它没有拿雨伞。我们的窗口有线。看,树在喝水。好像它们的milo,它们的牛奶。它们很渴lei。很晒!我拿四个眼镜,给你(妈妈),给你(弟弟),给你(爸爸),(自己戴)。

2 comments:

buggiebite said...

Evelyn: Eh so funny u corrected all her phrases... Tt's why I better not speak mandarin in front of u!!! :P

xynn11 said...

I didn't correct her lah, just noting everything down in the correct form for analysing purpose only! :)